tirsdag 29. mai 2012

Ny! Oppskrift på hekla babylue

Nå har jeg fått laget en enkel oppskrift på denne enkle lua :)

Jeg setter stor pris på om du linker til siden min om du hekler denne :)
NB! Oppskriften skal ikke brukes til å hekle for salg!

ALTERNATIV 1

 ALTERNATIV 2

På denne lua har jeg brukt Drops Babymerino med nål nr. 4.
(Her kan du godt også bruke bomullsgarn eller andre nåler, da må du bare tilpasse deretter )

STEG 1:
1) Legg opp 31 lm

2) Start i maske nr 2. fra nålen og hekle fm raden ut  = 30 fm

3) Snu med 1 lm - hekle fm kun i bakre ledd = 30 fm

4) Gjenta rad 3 til arbeidet måler den størrelsen du vil ha på lua. Jeg  har heklet til den målte 30 cm på denne. Den strekker seg jo også!

  
STEG 2:
 Når du har kommet så langt, hekler du sammen kortendene med kjedemasker.
Så hekler du det som skal være toppen på lua sammen med kjedemasker.
Husk å hekle sammen på vrangen :)

Slik skal lua se ut nå, på vrangsiden:





STEG 3:
1) Vreng lua og hekle fastmasker rundt kanten nede, sett sammen med en kjedemaske

2) Snu, 1 luftmaske - hekle halvstaver (du kan godt hekle fastmasker isteden) i fremre og bakre ledd annehver gang raden ut. Sett sammen med en kjedemaske.

3) Gjenta rad 2, 3 ganger

4) Ikke snu, men hekle kjedemasker raden ut.

FEST ALLE TRÅDER GODT!

Hvis du vil ha me "ører" Knyter du en tråd rundt de to hjørnene, stram godt og fest tråden!

LYKKE TIL :)

Denne er heklet på samme måte, men med bomullsgarn isteden :)


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar